O celach i zadaniach:
Cele i zadania przedszkola są zawarte w aktach prawnych takich jak ustawa o systemie oświaty, statucie przedszkola, zarządzeniach, regulaminach i wewnętrznych procedurach. Ogólne zadania przedszkola do przygotowania przedszkolnego to:
kształtowanie umiejętności społecznych dzieci:porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych;
kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych; wdrażanie dzieci do utrzymania w zabawie ładu i porządku;
wspomaganie rozwoju mowy dzieci;
wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia;
wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci;
wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych;
wychowanie przez sztukę ? dziecko widzem i aktorem;
wychowanie przez sztukę ? muzyka i śpiew oraz pląsy i taniec;
wychowanie przez sztukę ? różne formy plastyczne;
wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych;
pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń;
wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt;
wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacja matematyczną;
kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania;
wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole#Cele_i_zadania_przedszkola
Poznaj historię przedszkole
Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody.
Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole#Historia
Poradnik o przedszkolu
Dla każdego rodzica przychodzi w życiu taki moment, kiedy trzeba podjąć trudną decyzję o posłaniu swojego dziecka do przedszkola. Wiadomo, że głównym motywem jest najczęściej konieczność powrotu mamy do pracy.
Przedszkola są ważnie nie tylko dla rodziców, ale również dla samych dzieci. Wiemy, że człowiek jako istota społeczna powinien socjalizować się wcześnie. Kontakt dziecka z rówieśnikami jest po prostu niezbędnym elementem wychowania, a wiadomo że najlepszym miejsce do nawiązania takich relacji, jest właśnie przedszkole. Tam potomek będzie otoczony nie tylko swoimi rówieśnikami, ale również zabawy będą się odbywać pod kontrolą wykwalifikowanych opiekunek. To bardzo ważny aspekt.