E-kartoteki pacjentów obowiązkowe
W 2017 roku w życie wchodzą przepisy zobowiązujące placówki medyczne do zaopatrzenia się w system e-dokumentacji medycznej. To spora modernizacja, jeżeli chodzi o kwestie komputeryzacji służby zdrowia. Nowe systemy będą musiały spełniać wszelkie normy zawarte w ustawie. E-kartoteki pacjentów będą przechowywane w bazie danych dostępnej z internetu.
Na całym rozwiązaniu skorzystają oczywiście pacjenci, których dokumenty będą dostępne w bazie danych, nie będą musieli oni się przejmować przenoszeniem kartotek do innych placówek, ani przechowywać ich w domach. Ustawa wchodzi w życie 1 sierpnia 2017, przynajmniej wg. najnowszych danych. Raczej nie będzie już przesuwana (na początku planowano wprowadzić ją w życie z dniem 1 sierpnia 2014).
Inicjatywa komputeryzacji
Postępująca komputeryzacja i informatyzacja jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym w firmach prywatnych oraz organizacjach państwowych i rządowych. Coraz więcej rzeczy dzieje się w świecie wyłącznie elektronicznym oraz przez internet. Mało która firma nie posiada teraz e-faktur, czy choćby nie przechowuje kopii danych na komputerach w firmie.
Ten proces zostawia również swój ślad na większych organizacjach państwowych, opłacanych ze Skarbu Państwa. Policja, szpitale, urzędy- te wszystkie organizacje wkładają duże pieniądze w przesiadkę na nowoczesne metody i sposoby obsługi zadań. Najnowszym projektem jest oczywiście kwestia informatyzacji dokumentacji medycznej pacjentów w szpitalach i przychodniach.
Upływający termin na wdrożenie EDM
Kwestia elektronicznej dokumentacji medycznej w Polsce jest w trakcie wdrażania, przepisy niebawem wchodzą w życie, więc jeżeli jakaś placówka medyczna nie jest zaopatrzona w odpowiednie oprogramowanie, to powinna się pospieszyć. Ogólnym wymogiem dla placówek medycznych będzie posiadanie odpowiedniego oprogramowania, które musi funkcjonować w odpowiedni sposób, aby zapewnić dobre i sprawne działanie całej przychodni czy tez szpitala.
Taka przesiadka z dokumentacji wyłącznie papierowej na łączona, czyli elektroniczną z możliwością druku to nie lada przedsięwzięcie dla dyrektorów takich placówek. Pracownicy będą musieli zostać przeszkoleni, a oprogramowanie również kosztuje.