Wygoda przede wszystkim
Firmy transportu osobowego starają się jak najbardziej dostosować do wymagań nowoczesnego klienta. Stąd w taksówkach coraz częściej instaluje się różnego rodzaju udogodnienia, a same taksówki dalekodystansowe są wręcz limuzynami. Nie można oczywiście powiedzieć, że jest to nikomu niepotrzebne.
Taksówkarz mówiący bigle kilkoma językami to powoli norma, a wręcz wymóc dla firm obsługujących zagranicznych pasażerów. Tak samo dzieje się z płatnościami. Teraz większość podróżujących nie nosi ze sobą gotówki, a posiadane konta bankowe umożliwiają przelewy i transfery między walutowe. Dlatego też coraz więcej taksówek ma terminale, co oczywiście jest doceniane głównie przed zagranicznych przyjezdnych.
Londyńska TX4
TX4 ? czterodrzwiowy, pięciomiejscowy samochód osobowy, produkowany przez przedsiębiorstwo The London Taxi Company (wcześniej LTI). Jest to 4. generacja (najnowsza) modelu tej firmy, przeznaczona do pełnienia funkcji taksówki. Bryła nadwozia praktycznie nie uległa zmianie względem poprzedniego modelu TXII, a stylistycznie nawiązuje do pierwszego modelu serii ? Austin FX4. Pojazd zaprezentowany został w 2006 roku2. W październiku 2012 roku produkcja została wstrzymana ze względu na ogłoszenie upadłości przez producenta, a 11 września 2013 wznowiona po nabyciu przedsiębiorstwa przez spółkę Geely
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/TX4
Za mało dróg
Dobra aglomeracja miejska pozawala zazwyczaj na szybki i bezpieczny przewóz osób i towarów. Niestety część centrów miast w Polsce nie jest przystosowana do obecnego natężenia ruchu ulicznego, co znacznie utrudnia przejazd przez konkretne miasto. Jest to spore utrudnienie dla odwiedzających, którzy maja do załatwienia sprawy biznesowe i muszą dostać się na wskazane miejsce.
Powodów, dlaczego część miast jest nieprzejezdna lub ma mocno ograniczony ruch jest kilka. Po pierwsze miasta te nie nadążyły za rosnącą liczbą aut, autobusów i tirów, przez co na dzień dzisiejszy brakuje infrastruktury, która umożliwiłaby szybki transport. Kolejna przyczyną jest brak środków na rozbudowę, czy naprawę i utrzymanie obecnej infrastruktury. Kumulacją tych przeszkód jest właśnie mała przepustowość ruchy przez centra miast.