to jedna z lepiej zmieniających się branży internetowych. Generalnie dosłownie każda firma posiada stronę w internecie, a świeżo powstałe chcą ją sprawnie stworzyć. Jednak czy opłaca się kupować stronę firmową?
Na początku, jeszcze przed allegro...
Za pomocą systemów elektronicznej wymiany danych (ang. Electronic Data Interchange ? EDI) przedsiębiorstwa już na początku lat 80. drogą elektroniczną wymieniały się informacjami. System ten wykorzystywał synchroniczne połączenia pomiędzy dwoma serwerami i jednocześnie umożliwiał przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji, jak np. terminów dostaw, zamówień kupna, czy też potwierdzeń płatności. EDI oferował przedsiębiorstwom wydajniejszy sposób przesyłania informacji niż tradycyjna poczta czy fax, lecz działał w sieci firmowej, co ograniczało jego zdolność do obsługi wielu użytkowników.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny
Standard w firmie
Potrzeba posiadania strony internetowej jest coraz większa. Weszło to już w standard, że spodziewamy się iż dana firma ma stronę. Jeżeli jej nie ma to traktujemy taką firmę mniej poważnie.
Jednak mało nowoczesna strona lub zwyczajnie brzydka może odstraszyć potencjalnego klienta. Co niestety jest plagą polskiego internetu- właściciele firm często nie dbają o wygląd strony traktując ją jako ?żeby była?. Jednak w dobie coraz łatwiej dostępnych technologii można samemu stworzyć akceptowalna witrynę swojej firmy.
E-commerce
Sprzedaż internetowa rośnie z roku na rok i sklepy stacjonarne oferujące pewne grupy produktów maja coraz ciężej, aby skusić na zakupy u siebie. Ludzie zamiast tego wolą zakupy internetowe, nic dziwnego, przecież w internecie taniej.
Ci, którzy prześpią erę internetu i nie założą e-sklepu mogą powoli szukać innego zajęcia, ponieważ nie przetrwają w dobrym stanie następnych 10-15 lat. Zwłaszcza sklepy z elektroniką, której ceny w sklepach stacjonarnych są sporo wyższe niż na aukcjach internetowych. Dodatkowo poza sklepem można również próbować swoich sił na serwisach aukcyjnych.