Podążanie za trendami a samoocena
Wraz z powszechnym dostępem do informacji, również w zakresie mody, kobiety mogą coraz częściej podążać za trendami niemal ciągle. Istnieją specjalne czasopisma czy portale internetowe prezentujące najmodniejsze obecnie kolekcje. Również sklepy namawiają klientów do ciągłej wymiany garderoby wraz ze zmieniającymi się porami roku.
Spora część zwłaszcza młodych kobiet na ślepo podąża za trendami, wymieniając ciuchy w swojej szafie przy każdej możliwej okazji. Wynika to nie tylko z niskiej samooceny, ale również na przykład chęci przypodobania się rówieśnikom czy zwrócenia na siebie uwagi. Efekt jest jednak wręcz odwrotny, ponieważ rzadko możemy zauważyć, że ktoś ma naprawdę niepowtarzalny styl, a coraz więcej osób ubiera się niemal identycznie.
Uzależnienie od mody
Uzależnienie od zakupów stało się już tak popularne, jak palenie papierosów czy stosowanie innych używek. Okazuje się, wiele osób jest bardzo podatnych na reklamy i uważa, że zmieniające się trendy wymagają ciągłych zakupów. Moda damska, co prawda, ulega sezonowym zmianom, jednak można z łatwością stwierdzić, że ubrania modne w tym sezonie na pewno kilka czy kilkanaście lat temu były już w modzie.
Przez wiele lat odzież damska zmieniała się dość mocno, a obecnie możemy obserwować powrót do obowiązujących wcześniej trendów. Wobec tego ciągłe dokonywanie zakupów wydawałoby się trochę irracjonalne, jednak sklepy zachęcają do tego, ponieważ mogą na tym zarobić, a wiele kobiet nie zastanawia się, czy podobne do kupionych ciuchów ma już w domu, czy nie.
Regularne podążanie za trendami
Wiele sklepów, które w swoim asortymencie zawierają przede wszystkim odzież damską, proponuje kobietom specjalne zniżki za uczestnictwo w programach dla stałych klientów danego sklepu. To sprawia, że faktycznie odzież kupowana przez stałych klientów jest tańsza, ale z drugiej strony są oni często bombardowani wieloma wiadomościami odnośnie nowych kolekcji, zwłaszcza drogą elektroniczną.
Pomimo to, moda damska jest niezwykle istotna dla wielu kobiet i są one wręcz uzależnione od regularnego podążania za trendami, wobec czego takie programy lojalnościowe są dla nich naprawdę korzystne. Nic więc dziwnego, że tego rodzaju rozwiązania możemy spotkać obecnie w niemal każdym sklepie odzieżowym należącym do ogólnoświatowej marki.