Wysyłanie zaproszeń ślubnych
O zaproszenia ślubne należy zadbać z odpowiednim wyprzedzeniem. Poszukiwania firmy poligraficznej, bądź pracowni artystycznej powinno rozpocząć się nawet rok przed ślubem, aby zbadać wszystkie oferty (np. poprzez zamawianie próbek) i zaplanować odpowiedni projekt. Przygotowywanie projektów i ich realizacja przez przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w produkcji zaproszeń trwa mniej więcej trzy miesiące. Okres ten może być krótszy przy zaproszeniach tradycyjnych. Niezbędnym czynnikiem jest poproszenie firmy-realizatora o określenie terminu wykonania zlecenia. Gotowe zaproszenia wysyłamy, bądź dostarczamy osobiście minimum na 6-8 tygodni przed datą ślubu. Dobrze jest jednak zaproszenia rozdać na 3 miesiące przed weselem, aby goście mogli się odpowiednio przygotować. Zawiadomienia możemy wysłać nieco później, bo nawet 4 tygodnie przed uroczystością. Dodatkowo szczególną uwagę przy tworzeniu i wypełnianiu zaproszeń należy zwrócić na odpowiednią odmianę i formę nazwisk gości oraz na zabezpieczenie się w dodatkowe zaproszenia i koperty, w razie pomyłki, bądź niespodziewanego uzupełniania listy gości
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaproszenia_ślubne
Wręczanie zaproszeń komunijnych
Wybór zaproszeń komunijnych bywa czasami bardzo trudny. Dzieje się tak wówczas, gdy osoba organizująca takie przyjęcie posiada liczną rodzinę, która rozjechała się po całym świecie, ale chętnie spotyka się na rodzinnych uroczystościach. W takim wypadku trzeba brać pod uwagę upodobania różnych osób oraz ich ewentualne przyzwyczajenia podczas robienia zakupów pierwszokomunijnych dotyczących zaproszeń.
Samo wręczanie zaproszeń może stać się okazją do pierwszego spotkania po okresie długiego niewidzenia lub pierwszego kontaktu listownego po dłuższym okresie czasu. Natomiast kupowanie zaproszeń jest okazją do wspólnego spędzania czasu przez najbliższą rodzinę. Oczywiście zaproszenia pierwszokomunijne mogą być zamawiane drogą internetową.
Wikipedia i kartki świąteczne
Kartka świąteczna ? okolicznościowa kartka pocztowa, często w formie karnetu, z grafiką lub ilustracją tematycznie nawiązującą do świąt, ich symboli i tradycji.
Wiele z kartek zawiera też gotową treść życzeń świątecznych. Idea kartek świątecznych narodziła się w XX wieku dzięki masowemu rozwojowi poligrafii. W Polsce zwykle są wysyłane z okazji Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Mimo rozpowszechnienia poczty elektronicznej, która ograniczyła korzystanie z usług tradycyjnej poczty, kartki świąteczne z życzeniami nadal cieszą się ogromną popularnością. Wiele przedsiębiorstw zamawia własne projekty i wysyła je do klientów.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kartka_świąteczna